Friday, June 13, 2008

strat aku dah cacat


huuu.. strat aku cacat dah.. tengok output jack die pny besi connector tu.. huu.. dah patah.. macam mane aku nak repair. besi die dah patah.. aii.. kene beli baru la ni.. huuu..

tapi gitar aku tu dah lama dah socket jack die longgar. kalau cocok jack, tak ketat dia masuk. pastu kejap keluar bunyi, kejap tak keluar. tensen aku main. aku pun dengan ala-ala McGuyvernya bukak la screw utk socket jack tu. bukak-bukak, tgk connector die mcm dh karat, dah tak fleksibel. hmm.. mungkin besi connector tu dah bengkok kot kata aku didalam hati. aku pun cube la nak membengkokkan besi tu ke dalam, baru je tolak, patah besi tu. adoi... tensionnye. ingat nak membaiki, rupenye lagi menjahanamkan. sedih aku mlm td. rs mcm gitar aku dah mati je. hmm.. kene la pegi kedai Wah Fatt ke, nak carik spare part. lepas dapat pun, nk kene pateri lg. ade wiring kt dlm tu. bnyknye keje. hmm.. tgk la weekend ni. kalau aku rajin aku carik la. kalau tak, tunggu la wahai stratocasterku yang malang. tunggu la lagi seminggu baru kau bole memekak balik


kalau ada connector yang patah, jangan disimpan di dalam peti

5 comments:

nhanania said...

ermm sian sian
tu laa zaid
lama abaikan anak kau tuh
kan da berkarat.. die merajuk ngn cara tu la tuh..

Zaid said...

tu la, sian die. dah senyap dh. dulu masa dia bole berbunyik aku abaikan die. ala.. siannyee.. "nnt daddy dah repair kite main same2 e?" kata aku kepada strat ku. dan mungkin strat aku pun berkata di dalam hati kecilnya "gilo apo orang tuo nih?"

mukhlisz said...

layan gitar kapok je brader.. :P

Zaid said...

mukhlis

rockstar mane bole pakai gitar kapok. jatuh a standard, hahaaa...

Anonymous said...

Great work.

How 4chan are you

You are 69% 4chan material.
 

You're an average 4channer - far from being a newfag, with plenty of knowledge of our subculture and various memes, and the potential to be downright hilarious at times. Yet you've managed to keep a few shreds of your sanity, and aren't the out-of-hand Anonymous that makes it to those news reports. In other words, you are the best kind of 4channer.

How 4chan are you?
See All Our Quizzes