Tuesday, April 22, 2008

Warhammer 40,000 - Soulstorm


Last month ada satu game baru dari Warhammer 40,000 (40K) universe untuk PC keluar, name die Soulstorm. Dah lama dah aku tunggu nak main, sebab aku memang die-hard fan Warhammer 40K ni. Aku suke semua la pasal universe ni, memang best dan sesuai dgn taste aku. Pada asalnye Warhammer 40K ni ialah table top game, yang i'm pretty sure none of you guys (that's you, my current and ex-officemates) have ever played before. Try a link ni, http://us.games-workshop.com/games/40K/default.htm . mane tau korang akan berminat ke. And nanti kalau aku ada masa, aku akan try cerita ape yang best sangat pasal Warhammer 40K punye universe ni. Dan seperti insan lain, aku jugak sangat-sangat suke Space Marines. Rasa macam nak join je diorang perang same-same.

Semua playable unit Space Marines

Game ni jenis real-time strategy, ala-ala warcraft la. Tapi sangat high paced. Dalam minit pertama pun akan ada unit musuh datang serang base kita. So from the get-go, kita kena start building defenses sikit, n buat at least 2 unit scout, n kalau boleh satu unit space marines. Lepas tu kite kena capture requisition poin untuk dapat resource, a.k.a duit untuk membina bangunan baru dan buat unit-unit baru. And kite ada armory untuk upgrade kite punye army, dari accuracy sampai hit-points sume kena upgrade, kalau tak nak kalah la. Huhuuu... bestnye kalau dapat main LAN kat ofis ni. Main ramai-ramai, huhuuu... Cakap banyak tak guna, tgk a screenshot ni. Screenshots ni aku sebat dari http://dawn.of.war.free.fr/ . All credits to them.

Mari mengumpul bala tentera!

"Lepas menang ni kite pegi berkelah jom, kalau kite hidup lagi la.."

Alamak, ade orang attack la. Take cover!!

For the emperor!!!

Sekali tertiarap da, kene bom

Die heretic scum!!

What's that pretty red light?... AAARGHH!!! IT BURNSSS!!!

Malam tadi, lepas balik keje, aku cuba untuk belajar main lagu Foo Fighters - Everlong kat gitar. Aku rasa dah ok dah, tapi kalau aku nak main full song, berkemungkinan besar akan salah-salah dan cepat penat. Tu la, lame sangat tinggal, kan dah karat kata aku kepada diriku. Jadi, lepas jari-jemariku dah pedih-pedih, aku pun menginstall game ni. Lebih kurang 5GB jugak la, besar space die makan. Sambil tunggu install, aku pegi rendam baju, bile aku pegi dapur baru aku perasan pinggan tak basuh lagi, lepas tu pun baru aku perasan sampah dah nak penuh dah. Tapi tu semua tak penting, esok pagi boleh buat. Yang penting main game dulu, huhuuu.. Seronok a aku main game ni malam tadi. ade 4-5 jam kot aku main. Aku main game ni sampai pukul 3.30 malam tadi. Best, buat melupakan segala problem-problem yang memeningkan kepala. Sila la main game ni ye. Malam tadi aku baru conquer stronghold Orcs. Malam ni nk advance ke territory Tau pulak, and kalau sempat, try untuk conquer stronghold Tau pulak. Tak sabar nak balik rumah. Oh, and malam ni Chelsea vs Liverpool, Champions League semi-final. Tu pun wajib tengok tu. Hmmm... nak tido ke tak malam ni e?

5 comments:

sHafiq said...

zaid giler..ahahaahah..minggu gile utk menggilekan diri..ahaahah

me3n said...

ini rupenye keje ko mase kat opis eh?

rucAlica said...

shapik dah berubah.
ko bile lagi.

mE is... said...

aku suka! aku suka! ko men online game ke or offline game?..nanti aku tunjuk game mosiang yang aku dah men n Cabal yg aku br explore heheheh!!!

nhanania said...

ni bile nk update blog ni?
ohh seb baik aku bkn OKU ms nk bg komen ni..tp agak berpinar mata ku nk type word verification yg die

zxbjmbgp

How 4chan are you

You are 69% 4chan material.
 

You're an average 4channer - far from being a newfag, with plenty of knowledge of our subculture and various memes, and the potential to be downright hilarious at times. Yet you've managed to keep a few shreds of your sanity, and aren't the out-of-hand Anonymous that makes it to those news reports. In other words, you are the best kind of 4channer.

How 4chan are you?
See All Our Quizzes